Faglige forløb

I skolen arbejder eleverne både mere traditionelt fagopdelt, men også i tværfaglige emneforløb. Her er et eksempel på et tematisk forløb, hvor tre elever har arbejdet med "sanserne". Arbejdet foregik gennem flere uger og sluttede af med en fernisering, som hele Himmelev blev inviteret med til.

Nedenfor kan ses den instruktion, eleverne fik og nogle af de resultater, der kom ud af arbejdet:

  • I forbindelse med arbejdet med synssansen, skal vi gennem forskellige øvelser, træne vores øjne til at fokusere anderledes end det vi plejer.
  • I forbindelse med arbejdet med høresansen, skal vi optage lyde, høre lyde, finde lyde og selv læse tekster op, hvor vi bliver særlige opmærksom på måden det læse op på.
  • I arbejdet med balancesansen, skal i udfordre jeres krop til at lave forskellige balance øvelser. 
  • I arbejdet med følesansen, skal vi udforske og røre ved forskellige materialer. Vi skal arbejde med papmache, former og farver. Vi skal til slut lave en musik video, hvor vi bruger vores paphoveder.

Eleverne har produceret en billedserie, som blev vist på fernisering, en række videoer og masker. Nogle af besvarelserne kan ses herunder:

 

 

Sidst opdateret 01.05.2019