Arbejdsmiljø

På Himmelev arbejder vi for at alle skal opleve, at det er et rart sted at være. Det gør vi bl.a. ved at sikre, at alle ansatte føler, at de er klædt godt på til at løse deres opgaver. Nyansatte deltager i et introduktionsforløb, hvor de undervises i autisme og i Himmelevs pædagogiske metoder. Samtidig introduceres til rammerne for arbejdet og gældende regler og kvalitetsstandarder.

På Himmelev arbejder vi systematisk med at sikre det gode arbejdsmiljø. Både ledelse og medarbejdere bidrager til det gode arbejdsmiljø. I himmelevs arbejdsmiljøgruppe deltager forstander, arbejdsmiljøleder og to medarbejderrepræsentanter.

Arbejdsmiljøgruppen tager udgangspunkt i resultaterne af APV (arbejdspladsvurdering) og i de forhold, som medarbejderne bringer op - f.eks. via MED-udvalget. Det kan være forhold omkring trivsel og arbejdets tilrettelæggelse. Herudfra planlægger vi forskellige tiltag lige fra sociale arrangementer til faglige aktiviteter.

 

Sidst opdateret 28.05.2014